08 May 2016

Cara Buat Blog Guna WebMaster HTML Lite Android

Privacy Policy YOUTUBE ADSENSE

CARA MEMBUAT BLOG MENGUNAKAN APLIKASI WEBMASTER LITE DI HANPHONE ANDROID


Okey kali ini saya tunjukkan cara buat blog mengunakan handphone android dengan mengunakan aplikasi webmaster lite sesuai bagi pemula seperti saya
Aplikasi webmaster boleh download di playstore versi percuma


WEBMASTER LITE


Huraian

WebMaster HTML Editor Lite - HTML, PHP, JS, dan editor CSS untuk pembangun laman web. Mempunyai editor kod sumber berguna dalam poket anda!
Penonjolan sintaks dan penyiapan kod untuk HTML, CSS, PHP dan fail JavaScript. HTML Editor menyokong WebMaster buat asal ciri / buat semula, terbina dalam kekunci maya untuk tag dan keyphrases popular. skim warna yang gelap dan cahaya yang ada. Program ini telah terbina dalam Bantuan untuk HTML, JavaScript dan CSS sintaksis.
editor ini sesuai untuk pengarangan web dan pengaturcaraan di mana sahaja. Kini anda boleh memilih pengekodan teks - Jepun, Cina, Korea, Cyrillic, Barat dan Eropah Tengah. pengekodan yang ada: ASCII, UTF-8, Win-1252, Win-1250, KOI-8, Win-1251, dan lain-lain
versi Lite telah menghadkan kod sokongan selesai - anda boleh memilih item hanya pertama disyorkan. Juga, pratonton tidak boleh didapati. Kami mengesyorkan AndFtp klien ftp untuk digunakan dengan pelayan anda.
Hot-kunci untuk papan kekunci luaran: Ctrl + C (salinan), Ctrl + V (paste), Ctrl + Z (batal), Ctrl + Y (buat semula), Ctrl + R (membuka fail terkini), Ctrl + F (carian) , Ctrl + G (goto line).
Kami sedang berusaha keras untuk menambah lebih banyak ciri-ciri baru kepada editor html kami. Sila berasa bebas untuk e-mel kehendak anda kepada kami!
WebMaster HTML Editor adalah satu set alat webmaster: editor html, php editor, editor css, javascript editor dan editor teks dalam permohonan satu dengan pengekodan teks berbilang. Laman web pemaju boleh menggunakan ide untuk html5 pengaturcaraan, atau pembangunan web JavaScript.

Cara Guna,buka aplikasi webmaster buat file baru kode html



Mulakan membuat blog atau laman web seperti gambar dibawah,selepas  buat file pastikan file disimpan SAVE AS contoh.nama.html




Selepas save as kita buka file manager cari file yang kita buat tadi dan tengok hasilnya saya namakan file tadi ialah webmaster.html


Buka file tadi mengunakan html viewer 




Hasil yang buat tadi
 
Berguna aplikasi webmaster lite pada pemula blog seperti saya,dan yang tiada PC atau laptop seperti saya hanya memulakan membuat blog hanya guna smartphone sesiapa yang ingin mencuba boleh muat turun aplikasi ni.


DOWNLOAD WEBMASTER LITE



No comments:

Post a Comment